.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای دلخوری لنکرانی از احمدی نژاد

چهلمین شماره پنجره شامل پرونده های جذابی درباره وزارت بهداشت دولت نهم و لنکرانی و ماجرای تاریخ نگاری عباس میلانی است. ویژه نامه این شماره نیز به استاد شهید مرتضی مطهری اختصاص یافته است.

ماجرای یک دلخوری
کامرن باقری لنکرانی شاید محبوب ترین وزیر دولت نهم بود که با ناباوری از دولت دهم جا ماند. چهلمین شماره پنجره کارنامه لنکرانی را مرور و از این رهگذر وضعیت بهداشت و درمان کشور را بررسی می کند. گفت و گو با باقری لنکرانی با محوریت برنامه های بهداشتی دولت نهم و بازگویی خاطرات و خطرات وزارت، مهم ترین بخش این پرونده است. گفت و گو با رحمت الله حافظی معاون توسعه نیروی انسانی وزارت بهداشت دولت نهم و همچنین گفت و گو با دکتر علویان معاون سلامت وزارت بهداشت دولت نهم حکایت نهانخانه وزارت بهداشت دولت نهم را پیش روی خواننده می گذارد. موضوع پر تنش دارو نیز با احمد نجابت مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت دولت نهم بررسی شده است.

اشتباه تاریخی یک تاریخ نگار خارجی

عباس میلانی مدیر دفتر مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد به تازگی دست به انتشار اثری زده که انتقادهای زیادی را برانگیخته است؛«ایرانیان نامدار». «معمای هویدا» اثری دیگر از اوست که به فارسی در ایران منتشر شده و میلانی در آن کوشیده است تا روایتی سفارشی از تاریخ معاصر ایران در اختیار بگذارد. شهریار زرشناس، موسی حقانی، مسعود رضایی، قاسم تبریزی و یعقوب توکلی هر یک به فراخور موضوع، نقدی بر این کتاب نگاشته اند که در پنجره این شماره منتشر شده است. گفت و گویی نیز با عباس میلانی انجام شده است.

تهدید یا تحدید
جمعیت و نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی و اساسی توسعه هر کشوری است. برخی کارشناسان شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را امروز طرحی می دانند که جامعه ایران را نه به زندگی بهتر که به زندگی شیک و غربی رهنمون کرده است. با طرح همین شعارها بود که تناسب جمعیتی و نشاط خانواده ایرانی از بین رفت و امروزه خانواده ایرانی چیزی نیست جز همجواری. پنجره چهلم به سراغ کارشناسان دینی و اسلامی رفته است تا طرح مسئله نماید و مقاصد پشت پرده این گونه شعارها را در پرونده ای نقد و بررسی کند. فاطمه بداغی معاون حقوقی رییس جمهور، محمد رضا زیبایی نژاد مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علیمه قم و محمد جلال عباسی نایب رییس انجمن جمعیت شناسی آسیا در این پرونده پنجره را همراهی می کنند.

در صفحات ویژه استاد شهید مرتضی مطهری نیز، ابراهیم فیاض، امیر حسین ترکش دوز، علی دارابی و قاسم پورحسین به ارائه دیدگاه های خود درباره استاد شهید مطهری پرداخته اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.